niedziela, 26 marca 2017

Gabriela Gargaś "Taka jak ty" | Recenzja przedpremierowa



Gabriela Gargaś pisze prostym językiem o sprawach, jakie dotyczą każdej kobiety, i właśnie dlatego jej książki są tak popularne. Realistyczne fabuły i płynąca z kart powieści Gargaś mądrość życiowa sprawiają, iż po lekturze my, kobiety, czujemy się podbudowane i dowartościowane. Z przyjemnością sięgnęłam więc po "Taką jak ty", najnowszą propozycję Gabrieli Gargaś. Jak wypadło to literackie spotkanie?

"Taka jak ty" podbiła moje serce, bo... bohaterki rzeczywiście są takie jak ja. Szczególnie bliska jest mi Mariona, która wychowuje dwóch synów i pracuje w domu. Zupełnie jak ja. Jej rozterki były mi więc nieobce. Ta powieść jest dla mnie ważna również z innego powodu. Gabriela Gargaś przeniosła mnie do lat mojego dzieciństwa. Z nostalgią i ze łzą wzruszenia w oku wróciłam do tych cudownych czasów, kiedy biegaliśmy całymi dniami po dworze, huśtaliśmy się "od dechy do dechy", a w aptece prosiliśmy rodziców o vibovit w proszku. Do czasów bez tabletów i smartfonów. Wydaje mi się, że byliśmy zdrowsi, szczęśliwsi. Wtedy żyło się łatwiej. Z podekscytowaniem towarzyszyliśmy naszym rodzicom w "dorosłych" imprezach i nikt nie stawiał nikomu zarzutów za to, że pozwolił sobie na kilka kropel alkoholu w obecności dzieci. Tamte czasy już minęły i nie wrócą. Gabrieli Gargaś udało się jednak bezbłędnie oddać klimat lat naszego dzieciństwa. Łezka mi się w oku zakręciła.

"Taka jak ty" to historia dwóch przyjaciółek: Mariony i Karoliny. Opowieść o ich zmaganiach z codziennymi problemami z pewnością podbije serca kolejnych czytelniczek. Sekret popularności Gabrieli Gargaś tkwi w tym, że pisze ona o sprawach bliskich każdej kobiecie. Wywraca do góry nogami świat swoich bohaterek po to, aby przekonać czytelniczki, iż po każdej, nawet najgorszej burzy, wychodzi słońce. "Taka jak ty" przywraca nadzieję, pozwala uwierzyć we własną wyjątkowość. Nawet jeśli tworzone przez Gargaś fabuły są przewidywalne i mało skomplikowane, mnie to absolutnie nie przeszkadza. Uwielbiam po ciężkim dniu zatopić się w lekkiej i przyjemnej lekturze. Nic nie relaksuje tak jak książki Gabrieli Gargaś. Jednym, moim zdaniem, mankamentem "Takiej jak ty" jest powtarzalność. Tak się złożyło, że ostatnie dwie książki pisarki, jakie czytałam, to "Jutra może nie być" i "W plątaninie uczuć". W każdej z tych powieści pojawia się schemat: mąż, żona i kochanka, ewentualnie kochanek. Motyw zdrady małżeńskiej powtarza się w niemal każdej powieści Gargaś.

Reasumując: "Taka jak ty" to kolejna szalenie realistyczna, ujmująca za serce powieść lubianej przez polskie czytelniczki pisarki. Jestem przekonana, że miłośniczki stylu i fabuł tworzonych przez Gabrielę Gargaś będą w pełni usatysfakcjonowane. Jeśli jeszcze nie znacie tej autorki, a przepadacie za lekkimi, kobiecymi powieściami obyczajowymi, zdecydowanie musicie zacząć swą przygodę z twórczością pisarki. Może właśnie od "Takiej jak ty"?

Gabriela Gargaś "Taka jak ty"
Wydawnictwo Filia, 2017
liczba stron: 448
data premiery: 29.03.2017

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz