poniedziałek, 27 listopada 2017

Danuta Noszczyńska "Nieświęta rodzina"




Danuta Noszczyńska "Nieświęta rodzina"
Wydawnictwo Prószyński i S-ka, 2017
Data premiery: 16.11.2017 r.
Liczba stron: 360


Pierwsze wspomnienie z dzieciństwa Agi? Matka kotłująca się w pościeli z obcym mężczyzną. W jej rodzinie dość lekko pochodziło się do spraw związanych z cielesnością i seksualnością. Od pokoleń wierność małżeńska była dość swobodnie traktowana. Nic więc dziwnego, że i Aga ma mylne pojęcie na temat seksu i miłości. Czy można nauczyć się kochać? Danuta Noszczyńska stworzyła zapadającą w pamięć, ważną powieść o tym, jak ogromny wpływ na nasze dorosłe życie mają wspomnienia i doświadczenia z dzieciństwa. Snuje swą opowieść niespiesznie, czasem wręcz leniwie. W prozie Noszczyńskiej nie doświadczycie niespodziewanych zwrotów akcji, szaleńczego tempa, a jednak jej książki trzymają w napięciu. Z niecierpliwością przewracamy kolejne strony, poszukując odpowiedzi. W "Nieświętej rodzinie", podobnie jak w poprzednich książkach autorki, dużo treści zostało ukryte między wierszami. To nie jest oczywista powieść. Wiele pozostawia wyobraźni. Mogłoby się wydawać, że zakończenie tej książki jest bajkowe, mało realne, a jednak w wyjątkowy sposób uzupełnia treść, przywraca nadzieję. "Nieświęta rodzina", tak jak poprzednie powieści autorki, podbiła moje serce i z niecierpliwością czekam na czwartą książkę z serii "Siedem grzechów głównych". Czas na nieumiarkowanie w jedzeniu i piciu.

5 komentarzy:

  1. Pierwszy raz czytam o tej książce, ale już wiem, że muszę ją przeczytać.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam jeszcze o tej serii, ale widzę, że dużo przegapiłam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam, ale zgadzam się, że dzieciństwo w pewien sposób kształtuje i wpływa na dorosłe życie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tych książkach :o A bardzo mnie zaciekawiłaś tym postem! :) Moją ostatnią miłością jest Paulina Świst - baardzo przyjemnie czytało mi się "Komisarza" - polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie moje klimaty. "Ostry seks, ostry język, ostra jazda" - podziękuję. :)

      Usuń