niedziela, 28 października 2018

Małgorzata Warda "Dziewczyna z gór"




Małgorzata Warda, "Dziewczyna z gór"
Wydawnictwo Prószyński i S-ka, 2018
Kobiety To Czytają
Data premiery: 02.10.2018 r.
Liczba stron: 440


Małgorzata Warda jest jedną z tych autorek, po których powieści sięgam w ciemno. Długo kazała nam czekać na najnowszą książkę spod swojego pióra, ale dzisiaj mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że było warto. Warda umiejętnie łączy wątki obyczajowe z kryminalnymi. Jej twórczość charakteryzuje pogłębiona warstwa psychologiczna bohaterów, na którą składają się skomplikowana przeszłość i intrygujące relacje pomiędzy poszczególnymi bohaterami. W "Dziewczynie z gór" poznajemy Nadię, która została porwana w wieku 11 latach. Dziewczyna spędziła ze swoim porywaczem kilkanaście lat na pustkowiu. Teraz, kiedy Nadia jest już dorosła, jej sprawa ma szansę zostać wyjaśniona. Co działo się z zaginioną przez te wszystkie lata? Dlaczego teraz coś ruszyło?
Małgorzata Warda bez pardonu manipuluje bohaterką i czytelnikiem. Długo po lekturze nie jesteśmy w stanie określić się, po której stronie chcemy się opowiedzieć. Porywcza czy rodziców porwanej dziewczyny? W tej książce nic nie jest czarno-białe, a rozum podpowiada zupełnie coś innego, niż serce. Fantastycznie pokazane, pogłębione relacje pomiędzy bohaterami i powolne odkrywanie kart sprawiają, że nie sposób oderwać się od lektury. Ta historia ma ogromny potencjał, a dojrzały warsztat pisarki sprawił, że został on w pełni wykorzystany. Tutaj treść łączy się z formą, wszystko jest idealnie zsynchronizowane, niepozostawione przypadkowi. Każde zdanie, pojedyncze słowa są przemyślane i prowadzą czytelnika w określonym kierunku. Najwyższa ocena.

15 komentarzy:

  1. Mam i z przyjemnością przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Życie może być czasem zabawne, jedna minuta jest przyjemna, a następna jest zupełnie inna. Mój małżonek i ja żyliśmy bardzo pięknym życiem przed niespodziewanym chaosem, życiem bez skaz i nieufności, dopiero gdy mieliśmy problemy z utrzymaniem naszych dzieci, przestał płacić i znalazł przygodę na zewnątrz flirtując ze swoim małżeńskim domem, hojnie obdarzając wszystko, co wycierpieliśmy i za to co pracowaliśmy nad niepotrzebną przyjemnością czułam w sobie tę pustkę nie miałam pojęcia jak pomóc ratować mój związek z nim bo nie wracał do domu, spóźniał się, pił, palił robi różne rzeczy nigdy tego nie robiłem... Ale dzięki człowiekowi, który wniósł radość i stabilność do mojego domu, dr Egwali, człowiek dobrych uczynków, jest taki prawdziwy i uczynny, ponieważ próbowałem i zaufałem... Porozmawiaj z nim o swoich lękach i będziesz zadowolony, że to zrobiłeś. WhatsApp lub Viber +2348122948392 lub e-mailem dregwalispellbinder@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam wszystkich, bardzo się cieszę, że mogę podzielić się ze wszystkimi moim niezapomnianym doświadczeniem, w jaki sposób dr ADELEKE pomógł mi rzucić zaklęcie, które uczyniło kobietę, którą zawsze kochałem, ale nigdy nie zwróciłem jego uwagi, w końcu odwzajemnił się potężnym zaklęciem dr. ADELEKE .... to była tylko niespodzianka, bo to było marzenie kobiety, które chcę mieć w swoim życiu i w końcu się spełniło po moim spotkaniu z dr ADELEKE .... Dr ADELEKE jest na WhatsApp, jeśli masz jakiś problem, który Ci przeszkadza ( +27740386124) lub e-mail (aoba5019@gmail.com). Pomoc dr ADELEKE nie ma sobie równych. Podziękujesz mi później

    OdpowiedzUsuń
  4. Mąż zostawił mnie dla młodszej kobiety i byłam zdruzgotana. To było tak, jakby miała go pod wpływem złego zaklęcia, Saul z dnia na dzień zwrócił się przeciwko mnie bez żadnego ostrzeżenia. Zdarzyło się to w zeszłym roku, byłem zdesperowany, więc korzystałem z każdej strony rzucania zaklęć, którą udało mi się znaleźć, bez żadnych rezultatów. Przyjaciel wysłał mnie do dr Adeleke i skontaktowałem się z nim. Zaczął ze mną pracować w czerwcu. Dzięki całej jego wspaniałej pracy, mój mężczyzna i ja znów jesteśmy razem. Jestem tak szczęśliwy i zaszczycony, że mam po swojej stronie tak wspaniałą osobę jak ty. Dziękuję Ci! Skontaktuj się z aoba5019@gmail.com i na WhatsApp: + 27740386124

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój mąż wrócił do domu kilka tygodni temu. W tej chwili idziemy razem na poradnictwo, modlitwę i czytanie nabożeństw oraz uczęszczamy do kościoła. Powiedział mi, że jest mu przykro z powodu tego, jak mnie zranił i że naprawdę mnie kocha. Nadal stoję jako mój mąż. Dla tych, którzy mają nadzieję, że ich bliscy wrócą do domu! skontaktuj się z dr Adeleke, a on przywróci twoje małżeństwo, tak jak zrobił to dla mnie.
    Jego adres e-mail to (aoba5019@gmail.com) lub WhatsApp (+27740386124). Skontaktuj się z nim już dziś, jeśli potrzebujesz jego pomocy w swoim związku lub w jakimkolwiek innym przypadku.
    1) Zaklęcia miłosne
    2) Utracone zaklęcia miłosne
    3) Zatrzymaj zaklęcia rozwodowe
    4) Zaklęcia ślubne
    5) Zaklęcie ciąży
    6) Łamanie zaklęć
    7) Zaklęcie śmierci
    8.) Chcesz awansować w swoim biurze
    9) chcesz zadowolić swojego kochanka
    10) Loteria
    Skontaktuj się z tym wspaniałym człowiekiem, jeśli masz jakiekolwiek problemy, aby uzyskać trwałe rozwiązanie przez (+27740386124)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nazywam się Zola La Rosa, widziałam w internecie komentarz o tym, jak dr Adeleke Oba sprowadziła swojego męża, który wyjechał na miesiące. Skontaktowałem się z dr Adeleke Oba, powiedział mi, co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. Na początku bałam się, ale zgodnie z tym, co powiedział: „Twój mąż wróci za 48 godzin” I tyle, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Możesz skontaktować się z Adeleke Oba pocztą.

    aoba5019@gmail.com

    Tekst WhatsApp
    +27740386124

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam w sieci komentarz, jak UDAMA ADA sprowadziła swojego męża, który wyjechał na tygodnie. Skontaktowałem się z Buddą, powiedział mi co mam robić i zrobiłem zgodnie z jego instrukcjami. To wszystko, nagle wszystko się zmieniło. Teraz znów jestem szczęśliwy. Jeśli przeżywasz trudne chwile w swojej rodzinie, firmie i życiu, możesz skontaktować się z UDAMA ADA poprzez e-mail: ( udamaada@gmail.com )

    Tekst WhatsApp
    +27 65 897 8226

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem z Kostaryki. Chcę zeznawać o potężnym Dr Uzorze za uratowanie mojego związku. Muszę być jedną z nielicznych, którzy nie mają problemów z pokazaniem i powiedzeniem komuś, jak bardzo jestem wdzięczny za uczynienie mojego związku melodyjnym i płynnym związkiem. Staram się być bardziej pozytywnie nastawiona do mojego związku z mężem, wygląda na to, że trwało to wieczność. Inna pani zabrała mi męża i oboje się przeprowadzili. Płakałam i szukałam go, żeby wrócił, ale odmówił odbierania moich telefonów i nie odpowiadał na moje wiadomości. Mój przyjaciel przedstawił mnie potężnemu rzucającemu zaklęcie o imieniu DR Uzor, który pomógł mi rzucić bardzo potężne zaklęcie miłosne, które przywróciło mojego męża w ciągu 48 godzin. Byłam zdumiona i zaskoczona, gdy mój mąż zadzwonił do mnie z błaganiem o przebaczenie, wszystko z powodu potężnego zaklęcia miłosnego DR Uzora. Jeśli masz jakiekolwiek problemy małżeńskie lub w związku, skontaktuj się z DR Uzor w następujący sposób. Możesz skontaktować się z nim w dowolnym momencie bezpośrednio za pośrednictwem adresu e-mail: uzorsolutioncenter@gmail.com, numer Whatsapp: +27843290018

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam wszystkich, pragnę zeznać jak wielki DR.UZOR sprowadził moją żonę z powrotem po dwóch latach zerwania, jestem Pan Scott, moja żona zerwała ze mną 2 lata temu i przez te wszystkie dni cierpiałem, płacząc i błagając ją, aby wróciła, ale nigdy się nie zgodziła. Pewnego dnia mój przyjaciel powiedział mi o tym człowieku, Dr Uzor, potężnym rzucającym zaklęcia miłosne, wtedy nigdy nie wierzę w moc magii i skontaktowałem się z nim, powiedział mi, że rzuci zaklęcie na moją żonę, a ona wróci do przez następne 48 godzin pracy błagając mnie, żebym jej wybaczył, że chce mnie poślubić, ku mojemu największemu zaskoczeniu, naprawdę w ciągu następnych 24 godzin wróciła błagając mnie na kolanach, żebym jej wybaczył i chce wyjść za mnie, potem skróć to mamy żonaty, a dziś żyjemy w szczęśliwym domu z dwójką dzieci… Osobiście radzę wam, aby mój dobry brat i siostra uprzejmie skontaktowali się z tym wspaniałym człowiekiem i podzielili się ze mną tym samym świadectwem. Skontaktuj się z nim za pośrednictwem numeru Whatsapp: +27843290018. DR.Uzor jest zawsze tam, aby rozwiązać każdy problem, z którym się spotykasz lub przez który przechodzisz, natychmiast skontaktuj się z nim i bądź szczęśliwym człowiekiem, takim jak ja dzisiaj.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry, nazywam się Emma. Jestem tutaj, aby zeznawać o czarodzieju, którego poznałem w Internecie, który pomógł mi w uratowaniu mojego małżeństwa, które już się rozpadło. Spotykam się z nim online i nazywa się UDAMA ADA, powiedział mi, żebym nie martwiła się o mojego męża, że powinnam mu zaufać, że mój mąż wróci do mnie w ciągu 2 dni, co zrobiłam i dostałam rzeczy, na które potrzebował zaklęcia ja, teraz znów jestem szczęśliwa, bo mój mąż jest tu obok mnie i znów jesteśmy razem szczęśliwi. Chcę powiedzieć, że Bóg zapłać obficie amen. możesz skontaktować się z nim przez (+27 65 897 8226) lub e-mailem (udamaada@gmail.com). Powiedział, że leczy również wszelkiego rodzaju choroby, do których też można się do niego zwrócić po więcej szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem dzisiaj bardzo szczęśliwa z rodziną. Mam na imię Angela, mieszkam w USA. Mój mąż zostawił mnie na rok i tak bardzo go kocham, że od tego czasu szukam sposobu, aby go odzyskać. Wypróbowałem wiele opcji, które nie zadziałały, dopóki nie spotkałem znajomego, który przedstawił mnie dr UDAMA, rzucającemu zaklęcia, który pomógł mi sprowadzić mojego męża po 2 dniach. Ja i mój mąż żyjemy dziś razem szczęśliwie, ponieważ postępowałem zgodnie z instrukcjami wspaniałego dr UDAMA. Ten człowiek jest świetny, możesz się z nim skontaktować przez e-mail: (udamaada@gmail.com). i jest to bezpośredni numer kontaktowy, a WhatsApp to (+27658978226) Teraz doradzę wszystkim poważnym osobom, które znalazły się w tego rodzaju problemie, aby skontaktowały się z nim teraz szybko i bez stresu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: + 2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się, że znalazłem się wśród setek osób na całym świecie, które mogą opowiedzieć komukolwiek o uczciwości i dobroci DR ISIKOLO. Jeśli chodzi o problemy małżeńskie lub w związku, z pewnością jest najlepszym, jakiego można znaleźć wszędzie. Straciłam piękny związek, jaki miałam z moim partnerem i DR ISIKOLO, wkroczyłam w moją sprawę, a reszta to już historia, a ja i mój partner jesteśmy razem w szczęściu i przytłaczającej radości. Bez wątpienia najlepiej radzi sobie w trudnych sytuacjach. jeśli masz podobne lub miłosne problemy, po prostu wyślij mu SMS-a przez Viber/WhatsApp +2348133261196 lub napisz do niego na adres: (isikolosolutionhome@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobry dzień! Nazywam się Martina Bonucci i to jest moja historia.. Po 3 latach rozbitego małżeństwa mój mąż zostawił mnie z trójką dzieci i moje życie legło w gruzach. Chciałem to wszystko zakończyć, prawie popełniłem samobójstwo, ponieważ byłem tak przygnębiony. Przez cały ten czas byłem tak emocjonalnie przygnębiony, a życie wydawało się bez sensu. Pewnego pamiętnego dnia, przeglądając internet, natknąłem się na kilka opinii o dr Udamie. Niektórzy zeznali, że przywrócił ich byłego, niektórzy zeznali, że przywraca macicę i leczy choroby za pomocą jego ziół. Bardziej interesowało mnie pojednanie z mężem, które dr Udama umożliwiło w 3 dni. Teraz mój mąż wrócił i od tamtej pory żyjemy szczęśliwie. Dziękuję. Tutaj zostawiam kontakt dla wszystkich. E-mail: udamaada@gmail.com Zadzwoń / Whatsapp: +27 65 897 8226

    OdpowiedzUsuń
  15. Mój mąż wrócił do mnie z pomocą Doktora UDAMA, pomagając mi odbudować związek po 7 miesiącach zerwanego związku. Teraz żyję szczęśliwie z mężem, a on traktuje mnie jak królową. Wszystko dzięki UDAMA. Skontaktuj się z UDAMA poprzez telefon/WhatsApp (+1 818 532 9812) lub e-mail (UDAMAADA@GMAIL.COM). To będzie odpowiedź na twój problem, zaufaj mi. Jestem żywym świadectwem jej dobrej pracy. .

    OdpowiedzUsuń